48


November.
Det blir mörkt vid fyra nu, trädkronorna stoltserar nakna och löven ruttnar på marken. Jag dricker glögg och äter pepparkakor. Äter för många clementiner.
-
Jag ska till emmaboda nästa sommar och kanskekanskekanske till Berlin på sportlovet. Alltså, ja. Känns bara fantastiskt! (!!!!!!!!!!!!!!!!!) Men mina pengar existerar på något artificiellt sätt i min hjärna, jag måste skaffa jobb. Helst tänker jag mig i någon gammal bokhandel där det luktar av använda boksidor. Måste ta tag i det där.
-
Igår såg jag en så himlahimlahimla bra film. Dör för att jag blev så berörd. The Beasts of the Southern Wild hette den och är en film som alla borde se. Jag grät så det inte kändes som att jag skulle kunna sluta, ville skaka men scenen var så tyst och jag grät tillsammans med deras tårar och "no crying, no crying" åååååågklfbhbsdxs
Och efter filmen var slut kom regissören för att svara på frågor och prata om filmen. Jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket av vad han sa men jag satt och lyssnade som om det var det enda som existerade. Jag i en röd biostol och han med en så jävla bra film i hans verk. Efteråt pratade jag och Ottilia igenom fimen i minst en timme säkert, om symbolik och budskap och det är sån himla bra grej att göra, filmen blir så mycket mer då!
-
Nu sa jag iväg för att intervjua gamla samt unga för en uppgift i svenskan, språksociologi närmare bestämt och senare när det blivit mörkt ska vi åka skridskor i kungsträdgården. 
-
Lyssnar på det här nu och går i takt påväg till skolan. De flesta är från soundtracket till den här filmen. Även den en så sjukt bra film!
-
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: julia

Hej fina du! Jo alltså, nu är det så att jag har deltagit i elva-frågors-leken och nu är du en av dem jag har valt att ställa frågor vidare till. Det hade varit jättemysigt om du har lust att vara med! I så fall kan du kika in på min blogg och läsa vad det går ut på. Kram

2012-11-19 @ 21:49:18
URL: http://juliasvanqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0