bob dylan sjunger "whatever colors you have in your mind, i´ll show them to you and you´ll see them shine"

maj bjuder på doften av hägg, syrener och liljekonvaljer. nu även doften av frihet. kroppen andas den nya luften med små hastiga andetag. in-ut-ut-in. samtidigt som hjärtat börjar pulsera i takt med den euforiska sommermusiken smakar tanken på kretiva projekt och boksidor. huden filterar vinden och solskenet och fötterna mår bättre än någonsin tidigare. det är så märkligt hur frihet känns. den känns i hela kroppen.
-
samtidkigt är maj så oåtkomlig. jag hinner inte omfamna det spektakulära innan det vissnar och dör. jag hinner knappt snudda vid det. jag plockar med mig grönska hem och sätter i vas. jag vill fånga maj, vill omfamnas av maj. men allt försvinner. maj hänger huvud åt mig. kanske kommer maj alltid vara ouppnåelig. en strävan som är omöjlig att uppnå. ett svar på att jag har svårt att leva i nuet. ett svar på att en känsla inte kan hållas i händer.

Kommentarer
Postat av: ottilia

du borde bli författare. så är det!!

2012-05-29 @ 22:17:15
URL: http://ottilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0