livet enligt Rosa

när jag gick i fyran var jag totalt besatt av livet enligt rosa. jag såg upp till henne, hon var min idol. jag skrev dagbokssidor om henne och hur mycket jag ville vara som henne. jag lärde mig spela gitarr, lärde mig d-dur, e-dur, e-moll, c-dur, fusk g, a-moll och a-dur. jag skrev låttexter och jag lärde mig hela to win my love. jag lärde mig även hela sista låten, ni som sett serien ni vet den där hon sjunger i aulan på skolavlutningen, låten till Ville. och Ville alltså. jag var kär i honom (ääääaasbwhwd fortfarande :))))))) ja, jag kan säga att den serien präglat mig. jag minns att jag såg det sista avsnittet flera gånger på en dag. aaah och jag såg hela serien igår och nej. finns inte ord att förklara mina bubblande känslor. hoho!
kolla på det här. jag dör!!!!! äh det är så bra.
V-"Rosa!"
R-"Hej"
V-"Hej"
V-"Vad bra du spelade"
V-"Ska du hem nu?"
R-"Aa pappa är här och så"
V-"Jaha..."
V-"Vill du ha skjuts?" (dör på den kommentaren </3)
R-"Ja" ("mamma jag cyklar med Ville")
R-"Jag har kommit på hur en pojkvän ska va"
hans leende <33333333
R-"Aa han ska va en vän. En riktig vän som man kan lita på"
V-"Aa man ska ju ha lite kul också med en kompis"
R-"Å kunna göra vanliga kompisgrejer"
V-"Som å spela hockeyspel"
R-"Eller monopol"
Ville reser sig upp, säger:
"Eller cykla tandem"
<3<3<3<3<33333
Äh lite nördigt. Ta det med en nypa salt! Och bara för att jag blir så känslomässig (haha) överdriver jag så jag skämtar väl lite (tror jag :)))))

The famous gitarr and me, 12 years old (the same age as rosa when it begav sig)
HEJDÅ ALLA FANS

och hallå. josé gonzales var ju kompositör till serien. tror just därför liksom KÄNNS hans låtar i hela kroppen!!!!!
jaja tja.


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh herregud vad det snörper sig i magen när jag tänker på den scenen. Och på serien överhuvudtaget. Maraton. Typ snart. Fast det finns ingen tid. VI MÅSTE HITTA TID TILL MARATON SIGNE!!!!!!!!



Ps

Jag älskar ville.

Hejdå alla fans

2012-06-20 @ 09:14:14
Postat av: Sara

Haha, jag kollade också på den serien och filmen och läste i KP.

2012-06-20 @ 19:10:54
URL: http://echomania.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hahahhah, åh jag var likadan! Sen kom den där filmen "Rosa the Movie" också!

2012-06-26 @ 06:23:48
URL: http://barfotajuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0