let´s dance to joy division





 
November blev december och jag dansade till stadskottorna på kägelbanan den sista fredagen. Snön hade målat staden vit och minusgrader rensar luften.
Det var så bra i fredags, vi hamande längst fram, kunde röra vid deras ben om vi ville. Sjöng med i so you longing for that moment were you aren't making any mistakes och sträckte upp handleden med deras kotte.
 
Har en pulkabacke utanför mitt fönster nu förtiden. Vaknar till skrik och skratt om helgerna och flinar åt hur föräldrar halkar på isfläckar och hur människor på gångvägen blir påkörda av småbarnen.
 
Jag skriver scheman och listor dagligen för att få ihop livet, strukturerar upp vardagen. Det skulle nog rasa annars. Somnar sent vaknar tidigt. Kollar på julkalendern, äter clementiner, fotar, skissar, pluggar, pluggar så hjärnan gör revolt, längtar tills den här veckan är över. Läser om revolutioner, tänker på framtiden och revolutionen i livet när man fyller vuxen. Ska fly till Norge, sen till London, Berlin. Bygga upp ett liv bland grafittiväggar och göra mig en ateljé. Ska måla foto skriva filma och sova alltså herregud jag måste sova kroppen säger ifrån. Shit imorgon är det onsdag och jag ska uträtta saker å ting, vill faktiskt bara göra snöänglar och känna vinden mot ansiktet i världens längsta backe. Måste åka pulka, måste få en kick!!!
Nu ville jag måla naglarna men jag ska bädda sängen lent och stramt, tvätta fötterna, tvätta ansiktet, andas lite friskt, sortera, strukturera, plocka undan, måste få ordning, lyssna på ljudband, sova. Ska överleva morgondagen och ett förjävligt samhälls prov och harkla mig och säga att jag inte hunnit göra pianoläxan, japp. Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Frida

Glöm inte att vi ska vara roomies!!!

2012-12-05 @ 21:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0