e11va frågor

Jag blev utmanad av Julia att svara på hennes elva frågor, en halv evighet senare levererar jag svaren!

 

1. Beskriv den perfekta fredagen.

Jag är utvilad, glad, har vaknat på rätt sida som man säger. Äter fet frulle, lyssnar på taggad musik eller på p1, det beror på vad det är för slags dag just då. Jag dansar går kanske på konsert dansar sen kanske jag kollar på en gråtvänlig film bara för att och så är jag bara med bra personer. Eller så gör jag bara allt sånt som jag vill och plockar inte upp datorn eller iphonen, solar eller åker pulka om det är vinter, tar cykeln och äter picknick på någon gräsplätt vid vattnet och sen badar jag i sommarnatten. Ja alltså allt som gör mig lycklig är perfekt!

 

 
 
  1. Om du var en emoji, vilken skulle du vara och varför?

Tango-kvinnan i fladdrande röd klänning med båda klackarna i marken och händerna sådär nonchalant i luften och bestämt på höften, önskar i alla fall jag var mer så.

 

  1. Vad är det finaste du vet?

S å s v å r f r å g a alltså det finaste finaste herregud! Men mitt hjärta smälter när människor är godhjärtade och SNÄLLA mot varandra, när människor förlåter varandra förenas tar hand om varandra. Medmänsklighet alltså åh, kanske är det det finaste som finns.

 

  1. Om du bara fick lyssna på en enda artist/grupp i hela ditt liv, vem/vilka skulle det vara? Motivera.

S j u k t h i m l a s v å r f r å g a nummer 2. Alltsååååfkrx men jag kör väl till med Jonathan Johansson för att han var den första jag kom att tänka på och för att hans musik är så mycket. Även för att när jag var som mest besatt av honom i början av juni i år kändes hans musik så himla mycket i hela kroppen, tror nästan hans musik berört mig mest, någonsin. Jag skulle kunna lyssna på hans musik på olika sätt, en dag bara på trummorna, en annan bara på synthen och så ska jag ju lyssna på texterna och få ut andra budskap och gräva ner mig i allt filosofiskt. Tror jag skulle överleva det, skulle kanske kräkas då och då och slita mitt hår men jag skulle nog aldrig sluta lyssna på honom på riktigt.

 

Ottilias bild från den första juni då han spelade på grönan.

 

        5.   Vad är det sorgligaste som finns?

Ensamma människor, svek, fula sjukdomar som gör människor hanikappade. En på avdelningen jag jobbar på fick inga julklappar på julafton och alla andra fick, hennes anhöriga lovar även alltid att de ska komma och hälsa på men de kommer inte och svarar inte när hon ringer. Det är så sorgligt tycker jag och jag vill bara slå dom i magen och så är det så sorgligt allmänt med ensamma människor, ensamma människor på julafton är hemskt sorgligt, när det inte är av egen vilja förstås. Det finns mycket annat sorgligt här på jorden och bara det är ju sorgligt.

 

  1. Bästa tv-serien alla kategorier?

Jag är ingen serie tittare direkt men utav dem jag sett så är nog Flight of the Conchords min favvis! Om ni inte sett så kolla upp den!!!

 

 

  1. Vad är det konstigaste stället du sovit på?

Hm det blir nog inget märkvärdigt svar på detta. Jag och min lillebror sov på balkongen en augustinatt förra året, somnande under stjärnorna vakande i gassande sol. Och så har jag väl somnat nån gång under avslappningen efter ett friskis-pass. Men alltså jag har ju inte sovit på något konstigt ställe, inte vad jag kommer på va. Dock sov jag i gröten någon gång, men då var jag bara en liten fis.

 

  1. Vad har du för bakgrundsbild på mobilen?

 Just nu dessa:

 

9.  När du var riktigt liten, typ under åtta, vad hade du för ambitioner?

Åh jag kommer ju knappt ihåg men minns att jag ville bli isprinsessa, bakgrundsdansare, delfinskötare bland annat. Och så lyssnade jag ju på Amy Diamond under en period. Stod framför spegeln med min karaoke och spelade in mig själv när jag sjöng hela This is Me Now, ville va som hon...Gud alltså fast jag hade nog inte direkt några ambitioner när jag var minus åtta, var bara en liten fjärt.

 

  1. Vilken är ditt bästa klädesplagg och varför?

Alltså, mina svarta fodrade tights faktsikt, av den enkla anledningen att jag är beroende av dem. Boktavligt talat lever i dom, iaf såhär på vinterna (oktober-april). Dom agerar långkalsonger, benvärmare om kyliga natten och så tights förstås, jag vet det är ganska unfresh FAST ja försöker köpa mig ett par nya när stretchen börjar sladdra och lenheten förvandlats till kliande knottror. Gillar ju även min dr.m samling och så för tillfället även min nya jeanskjol!

 

11. Vilken är den knäppaste bilden på dig?

Har väl uteslutit en hel del men den här är ganska onajs å knäpp kankse ja vet int. Det var iaf kvällen jag fyllde tretton, jag å Herta tog väl hundratals bilder, inte en endaste fin nej men kul vare!

-
puss tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0