elfte december

Det står i tidningen att snart kommer ännu en snöstorm drabba vårt land och jag tänker att livet är en storm just nu. Snö virvlar runt mig skymmer synen och jag begraver huden i lager av tyg, andas ut rök andas in snöflingor. Skriver jag är en eka ute på ett stormande hav, jag är en vilsen oceansvan och jag förvarnar om att detta är ett inlägg av stormande känslor men jag gillar att se orden slingra sig runt varandra.
      Vid köksbordet, utanför dansar snöflingor och 55an rullar förbi i den rådande tystnaden. Adventsljusstakar och stjärnor lyser i föntren på andra sidan och det är en laddad stämning, puls, känslor.
Äter lussebullar dricker varm choklad riders on the storm riders on the storm riders on the storm.
-
Ska galoppera ifrån den här stormen, ska sätta gränser ska kasta mig i snö ska vara så glad och uppskatta saker å ting här i livet, sudda ut gråzoner som jag har fått skärpa på.
-
Snart är det jullov och jag kommer träffa tanter och gubbar tjäna pengar och samla ihop till en systemkamera fira jul och andas nu tända tomtebloss krama mamma pappa åka pulka kolla på film och äta lussebullar sen kommer jag andas februari/mars luft i Berlin å dansadansadansa och i tvåan ska jag läsa film- och tvproduktion för jag bara måste det, måste.
 
RIDERS ON THE STORM
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
-
snöpuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0