caught in a motion that I don't wanna stop

burning - the whitest boy alive
 
Igårkväll drunkande jag i internet kan jag skriva utan att överdriva. Blev frälst av rookiemag och insåg det praktiska/fina/bra med pinterest (källa till alla bilder) Jag skulle väl egentligen sätta mig ner för att hitta på något åt mina tråkiga garderobsdörrar, kände att det var en kväll åt kreativitet men det blev istället en kväll åt inspirerande. Kollade massa youtube-klipp med feta musikvideor och inspirarande personer (Lykke Li, M.I.A, Tavi Gavinson m.fl) och pinnade bilder från olika hemsidor (läs rookiemag.com) och sortarade dom i 'style', 'inspiration', 'people'. Ja så nu känner jag mig faktsikt himla inspirarad, fingararna måste göra något nu. 
Jag har hittat Kings of Convience, ett norskt band som med låten I'd Rather Dance With You uppenbarade sig för mig igår på myrorna. Jag har sen två år tillbaka haft deras låt Love Is No Big Truth med på ett fåtal spellistor på spotify men aldrig kollat upp dom mer än just bara så. Men igår var det somsagt dags för Kings of Convience och lena sångstämmor i mina högtalare. Ena halvan är ju dessutom sångaren och gitarristen i The Whistest Boy Alive som jag och pappa föll för samtidigt cirkus ett år tillbaka. Ååh är lite frälst.
-
Ja, här är då lite inspiration. Nu ska garderoben prydas av skisser och collage och tidningsurklipp och glitter och jag ska klippa, sy upp, blanda mina kläder och ansiktsmåla mig lite oftare och lära mig göra fräckaste snurrarna i håret. Japp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

För att komma i stämning ska jag inbilla mig att jag flyter på ett moln av dimma genom en diffus skog eller attjag omges

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

av snö och jag ska kolla in i fönster när det är mörkt och fånga känslan av hemmamys ni vet. Älskar att kolla in i fönster.

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: stina

din blogg är så himla bra!!

Svar: men åh tack!!!!! :')
Signe

2012-11-13 @ 13:20:29
URL: http://stinatholen.devote.se
Postat av: m.

Jag vill också få en massa göttig inspiration!

2012-11-14 @ 18:52:03
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0