första september

sen sist har jag börjat gymnasiet. två veckor har redan passerat och det känns så himla märkligt knäppt konstigt. jag har även slutat på spanska och fått en sovmorgon på torsdagar. till skolan går jag uppför hundrafemtiosex trappsteg, det tar nio minuter att gå till skolan och jag har gått hemifrån tio minuter innan första lektionen börjar. klibbig på ryggen och slö i armarna har jag kommit in i klassrummet, hängt jackan på stolsryggen och plockat upp min svarta moleskine kalender ur väskan.
dessa tio skoldagar har varit en ren bergochdalbana. jag vet inte vad jag tycker än, några månader ska jag ge det säger mamma pappa och jag när vi kollar på mitt i naturen, seinfeld och spännande dokumentärer i vardagsrummet om kvällarna.
-
det jag lyssnar/lyssnat på: väärt, jose gonzales, sommar i p1.
-
vad som är bra:
det regnar och är grått, luften är frisk och jag klär mig i jacka och stickad halsduk. jag läser just kids och dricker rött te.
design lektionerna på onsdagarna.
fredagssamlingarna i aulan elva nollnoll.
mamma.
-
nu vill jag skriva en lång lista på vad som ska hända den här hösten.
 

Kommentarer
Postat av: m.

Fin lista. Håller med din mamma, ge det några månader. Det är så mycket nytt första halvåret på gymnasiet.

2012-09-02 @ 15:48:14
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0