halvvägs genom maj





1. jag nafsar på solbadande dagar, fria dagar, men ack är de inte mina, ännu. vill ju bara lägga ner all min tankekraft åt lufmadrasser, bad, jordgubbar, liljekonvaljer och ljusa nätter.

2. verklighetsflykter. jag har insett ordet och meningen, tror jag. mina verklighetsflykter får mig att palla allt dumt i livet såhär års. dom är: boktjuven av markus zusak (jag läser om kapetel och ord, ibland även bokstäver. vill inte att boken ska ta slut. den kommer få ett eget inlägg, så finbraunderbar är den.) skins. ska börja på säsong fyra ikväll och åh. det är barbrabra.

3. igår cyklade jag, herta och fanny runt på södermalm på jakt efter ofunna secondhand och vintage affärer. det kan ju räcka med att säga jag inte köpt såhär mycket på ... år. känner en materiell lycka. idag kände jag mig som en storasyster till barnen i bullerbyn. gick runt i min blommiga långklänning och köpte mig en stråhatt. jag och fanny satt på solvarma klippor och gick barfota på asfalt. nu är sommaren här alltså.

4. OM EN VECKA ÄR ALLT GNAGANDE PUTSVÄCK FRÅN BRÖSTET.

5. jag spenderar min lediga tid i min säng. bredvid fönstret. låter det stå öppet om nätterna, andas doften av hägg och somnar till fågelkvitter och min lista med svävande toner. ja. verklighetsflyktar alltså.


Kommentarer
Postat av: s

Så fint

2012-05-20 @ 09:02:12
URL: http://tragisktochmagiskt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv:

Tack så mycket! :D Åh, ja gör det! :D vad kul att höra!♥



Du skriver så vackert! helt ärligt!♥ Åh, skins! Säsong 3 och 4 är nog absolut mina favoriter! ^^♥



Kram!

2012-05-20 @ 16:00:49
URL: http://myfakemustache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0